ТЕМА: МІСЦЕ УКРАЇНИ В ЄВРОПІ
Вступні зауваження
Одним із найбільших проблем є усвідомлення учнями місця України в Європі. Часто повторювальним гаслом є фраза «ідемо до Європи». Тимчасом Україна в Європі є від самого початку. Добре місце може мати лекція, яка дозволить учням усвідомити факт приналежності України до Європи.
Цілі. Після уроку учень:
· Знає, показує і описує положення України на політичній карті Європи і карті Європейського Союзу.
· Називає і показує сусідів України на політичній карті Європи і карті Європейського Союзу.
· Називає і показує країни, що належать до Європейського Союзу.
· Називає і показує країни, що є кандидатами до вступу до Європейського Союзу.
· Порівнює і аналізує країни Європи з точки зору поверхні і кількості населення.
Адресат: гімназії, середні школи
Методи і форми роботи:
Розмова. Робота в групах. Презентація і обговорення карт роботи. Пазли.
Допоміжні матеріали:
Політична карта Європи, карта Європейського Союзу. Пазли - політична карта Європи, карта роботи, інструкції роботи, кольорові картки, олівці.
Основні поняття:
Європейський Союз, інтеграція, країна, територія, границя.
Час заняття: 1 лекційна година
ХІД РОБОТИ:
1. Вступ:
Подай тему заняття. Пізніше поділи учнів на три групи – довільним способом. Роздай допоміжні матеріали: карти роботи, атласи, географічні словники, енциклопедії, географічні таблиці. Проінструктуй учасників заняття про хід і цілі лекції.
2. Розв’язок:
Учні працюють в групах відповідно до інструкції карти роботи. Контролюй роботу учнів. Після закінчення роботи попроси представити результати роботи і порівняй опрацьовані карти роботи наступними групами: (5-20 хв.) контролюй правильність відповідей учнів, занотовуючи недоліки теоретичних знань.
Наступні групи учнів, від 1 до 3, підходять до великої контурної карти Європи і приклеюють кольорові картки з назвами європейських країн у відповідні контури країн.
Група 1 – приклеює назви країн Європейського Союзу. Група 2 – назви країн що мають намір вступити до ЄС. Група 3 – назви інших європейських країн. Контролюй правильність виконання завдання.
3. Підведення підсумків заняття
Обговори зустріч. Оціни роботу учнів.
КАРТА РОБОТИ
Користуючись словниками, енциклопедією, таблицями, атласами – заповни карту!
1. Віднайди і запиши значення понять
Європа………………………………………………………………………... Країна…………………………………………………………………………
Європейський Союз…………………………………………………………
Територія……………………………………………………………………..
Кордон країни………………………………………………………………..
2. Відкрий набір пазлів Політична Карта Європи. Користуючись інформацією, яка є на карті Європейського Союзу, вкажи країни – члени ЄС, країни – кандидати до ЄС, поділи на тир групи і впиши до карти:
а) Країни ЄС
……………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………
б) Країни кандидати до ЄС
……………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………
в) Інші європейські країни
……………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………
3. Склади пазли, використовуючи політичну карту в атласі, по порядку:
- Країни ЄС
- Україна
- Країни кандидати до ЄС
- Інші країни ЄС
4. Випиши і поділи країни що мають спільний кордон з Україною на:
- країни ЄС.......................................................................................................
……………………………………………………………………………………….
- країни, що хочуть приєднатися до ЄС........................................................
……………………………………………………………………………………….
- інші європейські країни................................................................................
……………………………………………………………………………………….
5. Опиши відносне положення України на карті Європи користуючись описаними
поняттями ( країна ЄС; країни, що кандидують до ЄС…)
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………
6. Використовуючи географічні данні таблиці 10 найбільших європейських країн:
а) відповідно до поверхні:
1 ……………………………………………………………………………………..
2 ……………………………………………………………………………………..
3 ……………………………………………………………………………………..
4 ……………………………………………………………………………………..
5 ……………………………………………………………………………………..
6 ……………………………………………………………………………………..
7 ……………………………………………………………………………………..
8 ……………………………………………………………………………………..
9 ……………………………………………………………………………………..
10 ……………………………………………………………………………………
б) відповідно до кількості жителів:
1 ……………………………………………………………………………………..
2 ……………………………………………………………………………………..
3 ……………………………………………………………………………………..
4 ……………………………………………………………………………………..
5 ……………………………………………………………………………………..
6 ……………………………………………………………………………………..
7 ……………………………………………………………………………………..
8 ……………………………………………………………………………………..
9 ……………………………………………………………………………………..
10 ……………………………………………………………………………………
7. У наведених вище відомостях ( завдання №6) відзнач червоним кольором
місце України відносно поверхні і кількості населення.
ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ГРУПИ №1
На синіх листках впиши назви країн – членів ЄС
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………
ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ГРУПИ №2
На жовтих листках впиши назви країн, що є кандидатами до ЄС
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………
ІНСТРУКЦІЯ №3
На зелених листочках випиши назви європейських країн, що не є в ЄС і не
є кандидатами до вступу до ЄС на сьогоднішній час
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………
|