Четвер, 25.04.2024, 12:54
 РЕСУРСНИЙ  ЦЕНТР  ГРОМАДЯНСЬКОЇ  ОСВІТИ
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії каталога
конференції [0]
семінари [3]
акції [0]
зльоти шкільних організацій [1]
Міні-чат
Наше опитування
Чи необхідно в школі викладати курс "Громадянська освіта"
Всього відповідей: 87
 Каталог статей
Головна » Статті » Матеріали конференцій » семінари

МІСЦЕ УКРАЇНИ В ЄВРОПІ (Сапрнова Ю.І.)

ТЕМА: МІСЦЕ УКРАЇНИ В ЄВРОПІ

 

            Вступні зауваження

Одним із найбільших проблем є усвідомлення учнями місця України в Європі. Часто повторювальним гаслом є фраза «ідемо до Європи». Тимчасом Україна в Європі є від самого початку. Добре місце може мати лекція, яка дозволить учням усвідомити факт приналежності України до Європи.

Цілі. Після уроку учень:

·        Знає, показує і описує положення України на політичній карті Європи і карті Європейського Союзу.

·        Називає і показує сусідів України на політичній карті Європи і карті Європейського Союзу.

·        Називає і показує країни, що належать до Європейського Союзу.

·        Називає і показує країни, що є кандидатами до вступу до Європейського Союзу.

·        Порівнює і аналізує країни Європи з точки зору поверхні і кількості населення.

Адресат: гімназії, середні школи

 

Методи і форми роботи:

Розмова. Робота в групах. Презентація і обговорення карт роботи. Пазли.

Допоміжні матеріали:

Політична карта Європи, карта Європейського Союзу. Пазли - політична карта Європи, карта роботи, інструкції роботи, кольорові картки, олівці.

Основні поняття:

Європейський Союз, інтеграція, країна, територія, границя.

Час заняття: 1 лекційна година

ХІД РОБОТИ:

         1. Вступ:

Подай тему заняття. Пізніше поділи учнів на три групи – довільним способом. Роздай допоміжні матеріали: карти роботи, атласи, географічні словники, енциклопедії, географічні таблиці. Проінструктуй учасників заняття про хід і цілі лекції.

         2. Розв’язок:

Учні працюють в групах відповідно до інструкції карти роботи. Контролюй роботу учнів. Після закінчення роботи попроси представити результати роботи і порівняй опрацьовані карти роботи наступними групами: (5-20 хв.) контролюй правильність відповідей учнів, занотовуючи недоліки теоретичних знань.

Наступні групи учнів, від 1 до 3, підходять до великої контурної карти Європи і приклеюють кольорові картки з назвами європейських країн у відповідні контури країн.

Група 1 – приклеює назви країн Європейського Союзу. Група 2 – назви країн що мають намір вступити до ЄС. Група 3 – назви інших європейських країн. Контролюй правильність виконання завдання.

         3. Підведення підсумків заняття

Обговори зустріч. Оціни роботу учнів.

 

КАРТА РОБОТИ

 

Користуючись словниками, енциклопедією, таблицями, атласами – заповни карту!

 

1.     Віднайди і запиши значення понять

 

         Європа………………………………………………………………………...         Країна…………………………………………………………………………

         Європейський Союз…………………………………………………………

         Територія……………………………………………………………………..

         Кордон країни………………………………………………………………..

 

         2. Відкрий набір пазлів Політична Карта Європи. Користуючись інформацією, яка є на карті Європейського Союзу, вкажи країни – члени ЄС, країни – кандидати до ЄС, поділи на тир групи і впиши до карти:

         а) Країни ЄС

……………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………

         б) Країни кандидати до ЄС

……………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………

         в) Інші європейські країни

……………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………

 

3. Склади пазли, використовуючи політичну карту в атласі, по порядку:

         - Країни ЄС

         - Україна

         - Країни кандидати до ЄС

         - Інші країни ЄС

4. Випиши і поділи країни що мають спільний кордон з Україною на:

         - країни ЄС.......................................................................................................

……………………………………………………………………………………….

 

         - країни, що хочуть приєднатися до ЄС........................................................

……………………………………………………………………………………….

 

         - інші європейські країни................................................................................

……………………………………………………………………………………….

 

 

 

5. Опиши відносне положення України на карті Європи користуючись описаними
поняттями ( країна ЄС; країни, що кандидують до ЄС…)
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………

6. Використовуючи географічні данні таблиці 10 найбільших європейських країн:

а) відповідно до поверхні:

1 ……………………………………………………………………………………..

2 ……………………………………………………………………………………..

3 ……………………………………………………………………………………..

4 ……………………………………………………………………………………..

5 ……………………………………………………………………………………..

6 ……………………………………………………………………………………..

7 ……………………………………………………………………………………..

8 ……………………………………………………………………………………..

9 ……………………………………………………………………………………..

10 ……………………………………………………………………………………

б) відповідно до кількості жителів:

1 ……………………………………………………………………………………..

2 ……………………………………………………………………………………..

3 ……………………………………………………………………………………..

4 ……………………………………………………………………………………..

5 ……………………………………………………………………………………..

6 ……………………………………………………………………………………..

7 ……………………………………………………………………………………..

8 ……………………………………………………………………………………..

9 ……………………………………………………………………………………..

10 ……………………………………………………………………………………

 

7. У наведених вище відомостях ( завдання №6) відзнач червоним кольором
місце України відносно поверхні і кількості населення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ГРУПИ №1

На синіх листках впиши назви країн – членів ЄС

…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………

 

ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ГРУПИ №2

На жовтих листках впиши назви країн, що є кандидатами до ЄС

…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………

 

ІНСТРУКЦІЯ №3

На зелених листочках випиши назви європейських країн, що не є в ЄС і не
є кандидатами до вступу до ЄС на сьогоднішній час
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………

 

Категорія: семінари | Додав: rescentrgo (27.04.2009)
Переглядів: 3166 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Безкоштовний хостинг uCoz
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0